T4EU-REV4.0

T4EU-REV4.0 je akronim dvogodišnjeg međunarodnog Erasmus+ projekta “European CNC-Network – Train for EUROPE – Digital Revolution 4.0”

Planirano školsko partnerstvo inicijativa je koja seže do „European CNC Network“ osnovane 2006. godine i  suradnje s više od 30 strukovnih škola u Europi. Najpopularniji i vjerojatno najuspješniji školski projekt naše mreže bio je „Train for EUROPE“, projekt nagrađen Charlemagne Youth Price 2010. godine.

Unutar tog školskog partnerstva 24 partnerske škole koje su sudjelovale proizvele su makete lokomotiva i pojedinačne vagone koji su prikazivali karakteristične motive zemlje iz koje je škola dolazila.

Cilj novog školskog partnerstva i projekta je digitalna nadogradnja našeg „Train for EUROPE“. stavljajući svoj fokus na interakciju opisanih vagona uspostavljanjem digitalne mreže koja povezuje vagone pomoću mikrokontolera i uključivanje trenutnih zahtjeva „Industrije 4.0” kao strategije povezane s budućnošću.

Definirani naslov projekta temelji se na „Digital Revolution 4.0” industriji koja je, nakon izuma parnog stroja, masovne proizvodnje na montažnim trakama i računalne tehnologije, našla svoj put u proizvodnji i smatra se četvrtim korakom do sveobuhvatnog i inteligentnog umrežavanja čovjeka i stroja. Digitalizirani „Train for EUROPE“ točno slijedi i ispunjava ove zahtjeve jer nudi vrlo atraktivan objekt za obuku u održivom okruženju i pruža različite materijale za učenje za daljnju obrazovnu uporabu.

Kao prvi korak, motiv svakog vagona dobit će elektroničke uređaje zamišljene kao dinamičku nadogradnju temeljenu na konceptu STE(A)M koji bi mogao omogućiti integraciju servo motora, audio-vizualnih efekata ili instaliranje zvučnika za reprodukciju glazbe. Osim toga, izradit će se i moderni panel osjetljivi na dodir koji će  omogućiti interakciju sa zainteresiranim studentima i posjetiteljima. Dodirom na ploču panela radijski impuls će biti poslan prema odabranom vagonu i aktivirat će audiovizualne efekte na samom vagonu. Istovremeno, video prezentacija na zaslonu prikazivat će motiv na vagonu i predstavit će školu koja je izgradila taj vagon.

Implementacijom mreže u sustav na webu bit će omogućeno upravljanje vagonima koji se nalaze u različitim školama u Europi. Prilikom korištenja ovih novih mogućnosti i u kombinaciji s integriranom web kamerom bit će omogućena daljnja interakcija diljem Europe i nadzor različitih animacija.

Realizacija ove projektne ideje vrlo je složena i zahtjevna s obzirom na programiranje mikrokontrolera koji se koriste za uspostavljanje digitalne mreže, dok se svi potrebni ciljevi i kompetencije mogu pronaći u nacionalnim kurikulumima za strukovno informatičko osposobljavanje. Učenici u dobi između 15 i 19 godina podržavat će najmanje dva nastavnika u svakoj ustanovi.

Ove nadogradnje, provedbom interakcije i komunikacijske alate za „Train for EUROPE“, treba smatrati pedagoškim katalizatorom koji motivira učenike na razvoj, oblikovanje i stvaranje više osnovnih vještina i naprednih ključnih kompetencija. To će učenicima pružiti priliku i izazov za rad i suradnju na tehnički zahtjevnom zadatku u međunarodnom ozračju. U prvom planu stoji pristup međusobnog učenja usmjerenog na rješenja. Ovo će potaknuti učenike da, ne samo intenziviraju tematiku jer trebaju samostalno razvijati i produbljivati ​​temu, već će imati koristi jedni od drugih dijeljenjem i raspravom o rezultatima i vrijednostima.

Unutar dvogodišnjeg trajanja projekta, planirano je šest projektnih sastanaka u šest partnerskih škola. Fokus različitih aktivnosti usko je povezan s napretkom rada u projektu. Partnerske škole preuzet će različite zadatke unutar projekta, a bit će podijeljene u različite radne linije i odvojene radne grupe. Između projektnih sastanaka učenici će izrađivati dogovorene zadatke. Učenici će komunicirati i raspravljati o svojim prijedlozima i idejama putem interneta i platformi kao što je eTwinning.

Zajednički rad na ovom tehničkom izazovu intenzivirat će međunarodni i međusobni interkulturni dijalog. Učenici će morati komunicirati na engleskom kao jeziku projekta i aktivno će razvijati svoje komunikacijske sposobnosti. Zajednički projektni rad će potaknuti zajednički „europski duh“, što znači da će zajedništvo, kao i jedinstvenost pojedinačnih projektnih partnera, biti prepoznati.

 

Projekt je započeo 1. prosinca 2020., a planirani završetak je 30.studenog 2022., s tim da je zatraženo produljenje projekta za 6 mjeseci zbog COVID pandemije.

Više o projektu možete pročitati na web stranici http://www.cnc-network.eu/

Voditelj projekta u našoj školi je profesorica Gordana Erić, a članovi projektnog tima su profesori: Boris Vukšić, Goran Ecimović i Damir Martić.

 

Sufinancirano sredstvima programa Europske unije Erasmus+ / Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union.

Za sve informacije o sudjelovanju javiti se na mail gordana.eric@skole.hr.
 

I. tehnička škola Tesla - Vizija budućnosti.