Održana radionica: Energetska održivost na geografski način - Za urbane sredine u okviru Programa Arhimed academia

U organizaciji Udruge inovatora Hrvatske i Udruge Nikola Tesla – genij za budućnosti, a u okviru programa Arhimed academia i teme: „Kako razviti kreativnost i inovativnost svakog pojedinca inspirirani Nikolom Teslom“ održana je edukativna radionica: Energetska održivost na geografski način – Za urbane sredine.

Radionicu je vodila Ružica Lončar, profesorica geografije, svajetnik i Ružica Bošnjak, profesorica hrvatskog jezika i sociologije za učenike I. tehničke škole Tesla te članove Udruge Nikola Tesla Genij za budućnost i Udruge inovatora Hrvatske.

U uvodnom izlaganju profesorica je govorila o važnosti pametnih gradova koji predstavljaju pametan način donošenja odluka za cijeli grad. Kako bi se grad smatrao pametnim gradom, potrebno je prije svega razviti ‘’smart city’’ strategiju. Tu strategiju potrebno je prilagoditi potrebama I interesima pojedinog grada i njegovih građana. Učenici su upoznali obilježja pametnih gradova: pemetno gospodarstvo, pametni ljudi, pametna uprava, pametna mobilnost, pametan život I  pametan okoliš. Gradovi trebaju razumjeti kako iskoristiti vrijednost tih podataka za bolje donošenje odluka, za bolje projekte, bolju suradnju te za bolje povjerenje I transparentnost stvarajući na taj način zajednice koje dobro koriste podatke te pružaju bolje usluge. Za vrijeme trajanja radionice profesorica Ružica Lončar postavljala je pitanja prisutnim učenicima prema kojima su imali priliku biti samostalni i odgovorni pojedinci koji će u društvu imati aktivnu ulogu pri planiranju funkcionalne i optimalne prostorne organizacije sve u skladu s održivim razvojem.

 

Nakon uvodnog predavanja na temu, uslijedila je radionica u kojoj su učenici, podijeljeni u dvije skupine, sudjelovali u izradi plakata u obliku odgovora na već pripremljenih devet zadataka s uputama za izradu istih.

 

Geografija nam može pomoći u produbljivanju razumijevanja mnogih suvremenih izazova kao što su: klimatske promjene, zbrinjavanje otpadnih voda, gospodarenje otpadom, problemi prometnog i energetskog sustava naselja, migracija i sl. 

 

Infomirani i aktivni građani predstavljaju srž pametnih gradova te se javlja potreba za stalnom edukacijom građana kako bi bili u mogućnosti koristiti podatke putem odgovarajućih alata za analizu podataka i time direktno utjecati na bolji gospodarski rast i kvalitetu života. 

 

Geografija holistički proučava prostor proučavajući interakciju i uzročno- posljedične veze prirodnih i društvenih pojava i procesa. Učenici su analiziranjem, promatranjem i istraživanjem opisali elemente gradskog sustava, usporedili socioekonomsku polarizaciju u gradovima, naveli suvremene promjene u gradskim naseljima u Hrvatskoj s naglaskom na Grad Zagreb i na taj način upoznali i ostale koncepte razvoja pametnih gradova što geografski prostor čini kompleksnim i promjenjivim. 

 


Iz učeničke perspektive – osvrt na radionicu
 

 

Dana 15.2.2022. održana je radionica u prostoru Hrvatske zajednice tehničke kulture vezana o pametnim gradovima pod vodstvom prof. Ružice Lončar i prof. Ružice Bošnjak.

Radionica se sastojala od teorijskog i praktičnog dijela. U teoretskom  dijelu, učenici su pokazali svoje znanje vezano uz gradove i njihov razvoj za pametne gradove. Nove informacije o pametnim gradovima su također bile iznesene i prihvaćene. Na praktičnom dijelu izradili  smo plakate koji služe kao kratki i estetski privlačni sažetci iznesenih informacija.

Radionica je na zabavan način predstavila realnu situaciju i probleme te njihova rješenja.

                                                                                                                 Jurica Brlek, 4. C

 

 

  • Mario Banušić

  • 28. Feb, 2022.

I. tehnička škola Tesla - Vizija budućnosti.